V turbulentnih časih, zaznamovanih z inflacijo in gospodarsko negotovostjo, programi zvestobe še bolj pridobivajo na pomembnosti. Potrošniki jih vidijo kot pripomoček, s katerim prihranijo kakšen cekin, podjetja pa kot ključni element za ohranitev zvestobe in povečanje prihodkov.
Antavo je v svojem Globalnem poročilu o zvestobi strank 2025 zbral več kot 600 ključnih dejstev, ki oblikujejo prihodnost programov zvestobe.
1. Trenutna slika programov zvestobe
- Zadovoljstvo z lastnimi programi zvestobe:
- 70 % lastnikov programov je zadovoljnih.
- 83 % poroča o pozitivnem ROI, pri čemer programi povprečno ustvarijo 5,2-kratno povračilo naložbe.
- 31,4 % marketinškega proračuna je usmerjenega v povečevanje zvestobe strank, kar je 4,4 % več kot lani.
2. Kaj si potrošniki želijo od programov zvestobe
- Glavni razlogi za vključitev:
- 69,8 % se vključi zaradi nagrad, popustov in “cashbacka”, torej finančne spodbude, pri kateri stranke prejmejo del porabljenega denarja nazaj po nakupu izdelkov ali storitev.
- 69,8 % se vključi zaradi nagrad, popustov in “cashbacka”, torej finančne spodbude, pri kateri stranke prejmejo del porabljenega denarja nazaj po nakupu izdelkov ali storitev.
- Manjkajoče funkcionalnosti:
- 40,7 % si želi neomejeno veljavnost točk.
- 40 % išče več načinov za zbiranje točk.
- Najljubši kanali:
- 59 % potrošnikov raje uporablja mobilne aplikacije za interakcijo s programi.
- 59 % potrošnikov raje uporablja mobilne aplikacije za interakcijo s programi.
3. AI v programih zvestobe
Vloga umetne inteligence v programih zvestobe hitro narašča in postaja ključni element za podjetja in potrošnike:
- Potrošniki in AI:
- 39,6 % bi bili bolj naklonjeni programom, ki vključujejo AI.
- 49,4 % je glede tega še neodločenih.
- Podjetja in AI:
- 37,1 % že uporablja AI za upravljanje programa zvestobe.
- AI se uporablja za načrtovanje programov (44,5 %), povečanje produktivnosti (44,9 %) in zmanjšanje stroškov (31,1 %).
4. Prihodnji trendi programov zvestobe
Tri funkcionalnosti so izpostavljene kot ključne za prihodnost:
- Izbira nagrad:
- 81,2 % potrošnikov raje sodeluje z blagovnimi znamkami, ki omogočajo odločanje med izbiro ugodnosti.
- 81,2 % potrošnikov raje sodeluje z blagovnimi znamkami, ki omogočajo odločanje med izbiro ugodnosti.
- Gamificirano zbiranje podatkov:
- 55,1 % potrošnikov je bolj pripravljenih deliti podatke prek iger ali kvizov.
- 55,1 % potrošnikov je bolj pripravljenih deliti podatke prek iger ali kvizov.
- Družinski računi:
- 76 % potrošnikov preferira blagovne znamke, ki omogočajo deljenje točk in računov s preostalimi člani gospodinjstva.
Ne sprašujemo se več, ali razviti program zvestobe, ampak kako ga prilagoditi sodobnim pričakovanjem potrošnikov. Podjetja, ki bodo uspela združiti personalizirano izkušnjo z dobrimi spodbudami, enostavno uporabo in napredno tehnologijo, bodo zagotovo v prednosti.
Oglejte si celotno poročilo Antavo in odkrijte še več vpogledov in primerov dobre prakse.